دوستی

ما آدما گاهی اوقات رابطه ی دوستی رو با رابطه ی دوستانه اشتباه میگیریم.

مثلا اینکه یه نفر با همکاراش می گه و می خنده و با هم صحبت می کنن ، فوراً می گیم اینا با هم دوستن ولی واقعیت اینه که اینطور نیست.

دو نفر ممکنه در موقعیتی قرار بگیرن که بقای موقعیتشون وابسته به همین رابطه ی صمیمی و دوستانه ست.مثلا دوتا هم اتاقی یا همکلاسی یا همکار. ولی این معناش این نیست که با هم دوستن.

دوستی رابطه ای بسیار عمیق وپیچیدست.دو نفر وقتی میتونن با هم دوست بشن که سطوح فکری اونا با هم حد اکثر تطابق رو داشته باشه.نقاط اشتراک زیادی در اعتقادات و باور ها داشته باشن.حتی در مسایل سیاسی هم شبیه به هم فکر کنن.منظورم این نیست که همه ی نظراتشون با هم همخوانی داشته باشه نه ! نوع فکر کردنشون به هم بخوره.یا به طور خیلی خلاصه باید همدیگه رو درک کنن. در اینصورته که میتونن به هم اعتماد کنن و برای هم درد دل کنن و همه ی اون چیزی که یه آدم میتونه برای یه آدم دیگه بگه رو به هم بگن و محرم راز هم باشن و محرم دل هم.

برای همینه که میگن دوست رو باید پیدا کرد.وگرنه همه بلدند با یه نفر بگن و بشنون و بخندن و خوشحال باشن.

حتی من معتقدم که خیلی از زن و شوهر ها هم با هم دوست نیستن.حتی اگه خیلی رابطه ی صمیمی با هم داشته باشن و همدیگه رو خیلی دوست داشته باشن و ظاهرا در زندگیشون مشکل جدی وجود نداشته باشه.

با این دید اگه به دوستی نگاه کنیم میبینیم که دوستای خیلی کمی داریم.

خود من دو سه تا دوست بیشتر ندارم.گفتم دو سه تا چون در مورد یکی از اونا مطمئن نیستم.

همه ی اینا رو گفتم که بگم چقدر خوبه آدم با یکی ازدواج کنه که بتونه باهاش دوست بشه.

با درود
با نظر شما در این خصوص که دوست را باید پیدا کرد نیستم . درست است که این قدم اول است ولی چه رابطه دوستی و چه رابطه زناشویی بر پایه نگهداری مداوم این رابطه با مجموعه ای از گذشت ها و راهنمایی ها (به قصد بهبود ) بر پایه حفظ و تعمیق آن است . چه بسا بزرگوارانی با اندیشه های والا و خصوصیات بلند مرتبه باشند ولی در حفظ رابطه دوستانه صبر و حوصله و تلاش بایسته کمی دارند و با کوچکترین ناملایماتی آن را به هم می ریزند . رابطه دوستانه یا زناشویی با حفظ آن در زمان تعمیق یافته و مستحکم می شود .
امام علی علیه السلام : «عاجز ترین مردم کسی است که از بدست آوردن دوست عاجز بماند و از او عاجزتر کسی است که دوستان بدست آورده را از دست بدهد.»
دوست رو باید پیدا کرد و بعد از پیدا کردنش در حفظ او کوشید.
حرف شما کاملا درسته.رابطه ی دوستی رو باید با گذشت و صبر و حوصله و تلاش بایسته حفظ و مستحکم کرد .
من هم در جمله ی آخر گفتم با کسی ازدواج کنه که بتونه باهاش دوست بشه.یعنی در دو طرف این قابلیت وجود داشته باشه که بتونن با هم دوست بشن و البته همونطور که شما فرمودید این اقدام اول هست و باید برای نگهداری این رابطه تلاش کنند که قطعا حفظ این رابطه هم مشکله و هم مهم.
ممنون از توجهتون.
اوهوم....
اینو جایی خوندم که زمانی که می خوای کسی رو برای ازدواج انتخاب کنی، باید ببینی که میتونی باهاش دوست باشی... یه دوست واقعی...
بعدش اگه اون آدم رو پیدا کردی، اونوقت بعد از ازدواج میتونین دوستای خوبی برای هم باشین و این خیلی مهمه...
یه دوست واقعی... 
(ما آدما گاهی اوقات رابطه ی دوستی رو با رابطه ی دوستانه اشتباه میگیریم.)
به نظرم دلیلش اینه که محبت بین دو انسان، جدا از جنسیت اونا، همیشه تعریف نشده مونده...
انگار که همه فکر می کنند اگه محبتی هست، لابد خبر دیگه ای هم هست...
ولی داستان واقعی همون محبتی هست که دو انسان به هم دارن، بدون هیچ چیز دیگه...

بعضی وقتا از هم فکری، از روابط دوستانه با همکار، هم کلاس و یا هر کس دیگه،( بدون وجود هیچ حس خاص دیگه)، احساس شعف و شادی می کنه آدم، اما انگار تعریف نشده ست...
تعریف نشده... تفسیر جالبیه. 
(انگار که همه فکر می کنند اگه محبتی هست، لابد خبر دیگه ای هم هست) درسته مخصوصا اگه یه مشت آدم بی فرهنگ بی ظرفیت دور و برت باشن. 
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan